پوست و مو

بهتر است چند بار در هفته موهایمان را بشوییم؟

شستشوی موی سر

شستن موها بخش مهمی از روتین مراقبت مو است. این شست‌وشو به از بین بردن آلودگی و چربی روی پوست سر و تارهای مو، کمک می‌کند. اگر به مدت یک هفته موهای خود را نشویید، پوست سر با سرعت بیشتری شروع به تولید چربی می‌کند. همچنین پوست سر بیشتر عرق می‌کند. این موارد می‌توانند منجر به جوش‌های روی پوست سر و حتی شوره سر شوند. به‌عنوان یک قاعده کلی، اکثر متخصصان توصیه می‌کنند موهای خود را هر دو تا سه روز یکبار با شامپو بشویید، البته این امر بسته به نوع مو متفاوت است. به طور کلی، موهای نازک‌تر سریع‌تر چرب می‌شوند و باید مرتباً شسته شوند. هنگامی که موها حجم خود را از دست می‌دهند و تیره یا کدر به نظر می‌رسند، زمان شست‌وشوی آن‌ها است. در حالی که موهای ضخیم‌تر، مجعد یا فر، خشک‌تر هستند و می‌توانند در هر چند روز یک بار شسته شوند.

تاثیر شامپو در میزان شست‌وشوی مو

اگر شامپوی درستی برای شست‌وشوی مو انتخاب کرده باشید، موهای شما به سرعت چرب نمی‌شوند. شامپوهای مغذی بدون سیلیکون می‌توانند موها را از آلودگی‌ها پاک کنند ضمن اینکه آن‌ها به طور همزمان موها را تغذیه و احیا می‌کنند. شامپوهای هیراد یکی از انتخاب‌هایی است که به سلامت مو و زیبایی آن کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که فاکتور سبک زندگی، بر تعداد دفعاتی که باید موهای خود را در هفته بشویید تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال اگر تمرینات سخت دارید و عرق می‌کنید، از محصولات حالت ‌دهنده مو استفاده می‌کنید یا در محیط‌های آلوده کار می‌کنید، احتمالاً نیاز دارید موهای خود را بیشتر بشویید.

آیا شستن هر روز موها مضر است؟

با اینکه شستن موها به شکل روزانه به نظر سالم‌ترین کار برای موهایمان است، اما می‌تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد. افرادی که موهای خود را زیاد می‌شویند، احتمالاً پوست سر خود را خشک می‌کنند و این موضوع چربی بیشتری تولید می‌کند و چرخه‌ای به وجود می‌آورد که از بین بردن آن سخت و زمان‌بر است.

برای خرید آنلاین شامپو گیاهی هیراد می‌توانید به فروشگاه آنلاین رامین گستر شرق مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید