دسته‌بندی نشده

۶ روش درمان خانگی پف زیر چشم؛ ساده، موثر و کاربردی

عامل ورم زیر چشمتان را بر طرف کنید.

پف زیر چشم و چروک شدن آن یکی از مشکلاتی است که ربطی به بالا رفتن سن ندارد و ممکن است در سنین کم و برای خانم­ها و آقایان پیش بیاید. این مشکل در اکثر مواقع باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد می­شود. روش­های درمانی زیادی در علم پزشکی برای این مشکل وجود دارد؛ در این میان روش­های مختلفی نیز به عنوان درمان خانگی وجود دارند که می­توانند تا حد زیادی تاثیرگذار بوده و این مشکل را حل کنند. در ادامه برخی از مهمترین آن­ها را با هم می­خوانیم.

۶ مورد از بهترین درمان‌های خانگی پف زیر چشم

درست است که پف زیر چشم بسیار آزار دهنده است، اما اولویت­های برخی از افراد باعث می­شود نخواهند برای درمان به دکتر چشم مراجعه کرده و هزینه زیادی برای آن صرف کنند. اگر شما هم جزء این دسته هستید به شما پیشنهاد می­کنیم از یک یا چند مورد از روش­های زیر برای کاهش این مشکل استفاده کنید:

۱- روش سرد کردن برای درمان خانگی پف و چروک زیر چشم

یکی از روش­های درمان خانگی که بسیار ساده و راحت است کم کردن پف با استفاده از سرد کردن است. به ­طور کل سرد کردن می­تواند باعث انقباض رگ­های خونی و تسکین موقتی شود. این روش برای درمان خانگی ورم زیر چشم در اثر ضربه نیز بسیار مفید است. در نظر داشته باشید که باید کمپرس را حداقل به مدت ۵ دقیقه روی محل ورم کرده قرار دهید. موارد زیر نیز می‌توانند در این زمینه مفید واقع شود:

  • ساده ­ترین روش گذاشتن قاشق استیل در یخدان یخچال است. پس از یخ کردن آن می­توانید قاشق را زیر چشم یا بالای چشم بگذارید.
  • چند قالب یخ را می­توانید داخل کیسه پلاستیکی بریزید و آن را روی ورم چشمتان بگذارید.
  • همچنین می­توانید خیار را برش داده، در یخچال بگذارید و برش های یخ زده را روی چشمتان قرار دهید.

۲- از ماسک­ های خانگی استفاده کنید.

استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش­های درمان خانگی است. ماسک می­تواند به سرعت ورم را کاهش داده، زیر چشم را سفت کند و التهاب را تا حدودی درمان کند. از مواد زیر می­توانید ماسک تهیه کرده و به زیر چشم بزنید:

  • برخی از انواع روغن گیاهی برای رفع پف زیر چشم مناسبند. بنابراین از روغن­هایی مانند روغن جوجوبا، نارگیل و بادام می­توانید ماسک درست کرده و آن را زیر چشم بمالید.
  • از موادی مانند سفیده تخم مرغ، آب سیب زمینی و نشاسته گندم به همراه گلیسیرین می­توانید ماسک درست کنید. این مواد قابض پوست بوده و می توانند تا حد زیادی ورم را کاهش دهند.
  • یک چای کیسه ای را کمی در آب جوش قرار داده، سپس در یخچال قرار دهید و پس از یخ کردن روی ورم قرار دهید.
  • دمنوش بابونه را با کمی ماست مخلوط کرده و زیر چشم بمالید.
  • کوبیده برگ نعنای تازه نیز می­تواند برای زیر چشم مفید باشد.

۳- عامل ورم زیر چشمتان را بر طرف کنید.

برخی از اوقات ورم زیر چشم شما در اثر برخی از مشکلات و بیماری­هاست. بنابراین هر چقدر که تلاش کنید این مشکل به ­طور کامل و به­ صورت قطعی از بین نمی­رود. در چنین مواقعی به شما پیشنهاد می­کنیم قبل از پیدا کردن بهترین روش درمان خانگی پف زیر چشم، به جستجوی علت آن­ بپردازید. برخی از این مشکلات و راهکارهایشان عبارتند از:

  • رژیم غذایی پر نمک را از زندگی خود حذف کنید.
  • اگر مشکلات تیروئیدی دارید به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر آلرژی دارید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرده و آنتی هیستامین مصرف کنید.
  • از فعالیت­هایی که باعث بی­خوابی و بدخوابی شما می­شوند دوری کنید.
  • در صورت ابتلا به سینوزیت حاد یا مزمن نسبت به درمان آن اقدام کنید.
  • روزی ۱۳ لیوان مایعات بنوشید تا کمبود آب بدن شما جبران شود.
  • اگر اگزما یا پسوریازیس دارید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
  • اگر کم­خونی دارید باید از غذاهای غنی از آهن یا مکمل­های مناسب استفاده کنید.

۴- از کرم­ های دور چشم مناسب استفاده کنید.

در حال حاضر در تمامی داروخانه­ ها و فروشگاه­ های لوازم آرایشی کرم­ های زیادی برای کاهش پف زیر چشم و تسکین آن وجود دارد. می­توانید یکی از آن­ها را تهیه کنید یا از پزشکان متخصص بخواهید بهترینشان را پیشنهاد دهند. برخی از این کرم­ها هموروئیدی هستند و رگ­های آن ناحیه را باریک می­کنند و برخی دیگر علاوه بر خاصیت آبرسانی حالت روشن کنندگی و تسکین دهندگی دارند.

۵- برای درمان خانگی پف زیر چشم از مکمل­ های مناسب استفاده کنید.

در کنار روش­های درمان خانگی می­توانید برخی از مواد غذایی را در برنامه تغذیه خود جای دهید یا از برخی از قرص­های مناسب استفاده کنید. با این کار می­توانید بسیاری از کمبودهای بدنتان را رفع کرده و به کم کردن پف زیر چشم کمک کنید. این قرص­ها می­توانند حاوی ویتامین E و C، ویتامین­ های A و B و کلاژن و همچنین هیالورونیک اسید باشند.

۶- سعی کنید هنگام خواب سر خود را بالاتر از قبل قرار دهید.

به عنوان آخرین راهکار بهتر است هنگام خواب بالش مناسبی زیر سر خود بگذارید تا سرتان کمی بالاتر باشد. در اینصورت به احتمال زیاد پف زیر چشم شما هنگام بیدار شدن کمتر می­شود.

آنچه باید درین رابطه بدانید اینست که اگر پف زیر چشم شما در اثر مشکلات زمینه ­ای و بیماری باشد بهتر است ابتدا آن­ را درمان کنید. پس از آن بهترین کار اینست که مراقبت­های خانگی که در بالا گفته شده را انجام داده و اگر نتیجه مطلوبی مشاهده نکردید، به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید